Monday, October 29, 2007

hMMmmm.....

Marah???. Semua orang pun ada perasaan marah. Tp macam mana cara kita handle perasaan marah kita tu terpulang pada diri masing2....Ko nak hantuk pala kat dinding sampai berdarah ka, nak tendang kusi sampai kusi/kaki bengkok ke suka hati la kan. Tp tengok lah jugak atas sebab apa nak marah tu. Kalau sebab kecik2 nak marah, benda gurau2 pun nak marah cam tak kena gaya la pulak. Semua orang pun ada buat salah. Kalau yang buat salah tu dah ngaku salah, dah mintak mahap tu dah la. Tak yah la panjang2 cerita.

Bukan ko tak pernah gurau2 melampau pun ngan orang lain. Takan sebab gurau sikit centu ko nak putus sahabat segala.....tp kalau ko nak centu terpulang la kan. Janji kawan ko dah mintak mahap sebab tersalah timing gurau ngan ko.

Lagi satu, adap nak ke rumah orang, kalau dah pegi tu tuan rumah jamu, kena la jamah skit kan. kalau tanak jamah, nak buat muka, nak tunjuk sombong, jangan jejak kaki langsung kat umah orang tu. Buat sakit hati tuan rumah ja. Cam jijik sangat k0 nak jamah apa yg dia hidangkan. Tak ke biadap namanya tu?...tu pun ko nak marah orang lagi?..Sapa yang patutnya sakit hati ni...susah nak paham orang mcm ni.

Childish!.

p/s : Tak tau sapa yg salah, sapa yg betul....zaman gado-gado ni dah lepas....Idup ni kena berkawan, kalau asik nak kecit hati ngan orang lain ja, tak dak kawanlah kita. Sikit-sikit hal tu jgn la amik hal sangat......jgn selfish, kalau nak orang jaga hati kita selalu, jagalah jugak hati kawan2 ok.....dah tua, buatlah cara orang yg matang!.

2 comments:

nadia said...

hmmmmmmmmm........ panjangnye hmmmmmmmm........ hehehehe... marah ye?? biar la pizah, org tu je kot yg pandai marah.. org lain x pandaiii...........


*penangan org marah : ilang adab sopan dan tatasusila... lastly,ilang kawan..

ESHAELYN said...

hmm.....tulah. pelik kan?....biarlah.