Tuesday, February 24, 2009

saya yg kuat makan

Kakak saya kata blog saya sekarang adalah bosan. Gila punya bosan. Sebab tak dak gmbar. Dia tanya 'camera hang p mana'. Saya jwb dengan pasti 'ada. tp malas charge!'...hiksss..tpon yg ada skarang takat boleh sms dan jwb call saja. No camera ok...very the kuno ok tepon ai skarang. Tp ai tak kesah. Janji boleh pakai dah ok la tu. Sebenarnya saya saja nak test tahap imaginasi pembaca2 blog saya ni. Ecehhh test imaginasi okk...sila bayangkan eh apa yg saya cerita.

Tadi tengahari saya p mkn kat kantin skolah Esha. Saya dah suka mkan kat situ. Dah la murah, kira ok la dengan tekak saya yg boleh belasah apa saja nih. Selalu saya mkn dengan Esha dlm rm4.50 ke 5.00 saja.   Dua org makan tu harga tu. Kira ok la kan. Mana nak dpt harga mcm tu kat luar. Tadi kami dua beranak mkn nasik, ayam sorang seketul, saya up lagi ikan kembong asam sekor, sayur 2 jenis. Cer teka berapa hinggit????. Semua tu baru rm 7 ok. Sangat la murah. Hari2 gini mau gemok Cik Jah ok.  Dulu tak banyak lauk mcm tu, tp agaknya diorang tengok banyak parent yg dtg teman anak2 mkn, so masak banyak la kot.

Balik dari skolah Esha, lepas dah solat smua, balik ke tmpt, saya belasah bubur chacha pulak. Saya siap2 tapau dari cafe tadi.. perrhh.. sedapp..cukup lemak manisnya. Errkk kawan2 yg marah2 saya pg tadi pasai peknga tu jgn nak marah eh....kat cafe bwh nun ada....terliur gak sekeh kang haaa......Semggu dua ni memang saya rasa nafsu mkn saya mencanak2 naik. Tak kira waktu mana asik nak makan saja. Mulut ni nak mengunyah ja. Tak reti penat. Ngap ngap ngap ja kerja.


Catatan CJ : saya rasa saya tau pasai pa saya jd mcm ni...hmmmm.............

No comments: