Saturday, June 20, 2009

Selalunya waktu2 mcm ni saya dah tdor. Tp malam  ni mata tak mau lelap pulak. Mngkin juga sebab siang tadi saya banyak tdor. Lgipun lepas mkn mlm tadi saya dah uwek2 dengan bersungguh2. Perut rasa lega sikit. Kalau tak berangin ja rasa. Pening tetap la ada. Skarang ni menjelang petang ja mabuk saya pun smpai. Bawak la ke mlm. Kalau petang2 tu naik kereta kemana2 memang tak berapa happy la. Asik nak muntah ja rasa. Plastik sentiasa ada spare dlm kereta.
Pagi tadi Cik Li kerja, jd kami duduk la rumah anak beranak layan tv. Saya, lepas ja Cik Li pegi kerja, cepat2 saya masak lauk untuk lunch. Sementara sihat. Dah tau dah, masuk ja pukul 12 thghari sure pening loya ngantuk semua datang serentak. Time tu tidor je la lebih afdal. Nasib la Elyn pun memang time tu la dia nak tdo. So berjemaah la kami smpai ke petang. Bangun kejap, tdor balik, bangun tdor...mcm tu la smpai petang. Esha yg memang tak reti tdor siang, apa lagi, tivi itu dia yang punya....satu channel ke satu channel dia alih. Suka hati la....weekend ja boleh tengok tivi gitu. Hari skolah tak boleh. 
Hari ni tiba2 saya terasa teringin sgt nak makan manggis...huhuhu....esok ada pasar mlm, harus cari smpai jumpa. Tp skarang durian yg banyak org jual kan. Kiri kanan jalan sepah2 org jual durian. Tp tak teringin pulak. Tengok dari jauh pun dah terbau2 baunya menyucuk2....huhuhu cam tak berapa selera pulak. Tp manggis jarang jmpa. Yg tu lah yg terbayang2.
Hmmm..penyakit ngada2 dah smpai la nih. Nasib la Cik Li tak jemu2 lagi layan peel saya time ngandung. Nak apa ja dia cuba cari. Janji saya mau mkn. Saya tak mau mkn lagi dia susah hati. 
Ok, stop dulu la. Penat pulak tiba2 he he he......slamat malam semua............

2 comments:

Diamilikku said...

uish kat belah sini manggis meriah....merata ada juai..sama naik ngan moktan n durian

NISREEFA said...

mengidam manggis la pulak yer..