Monday, July 27, 2009

tekak vs perut

Setelah banyak hari hilang selera makan, pg ni perut saya memberontak minta diisi penuh2....laparrr laparrr... Sebabkan Cik Li outstation, tadak la org nak teman saya breakfast maupun melayan mengada2 saya nak itu dan ini. Lepas ja hantar Esha ke skolah, berdesup ke ofis. Saya dah terbayang2 apa yg saya nak mkn.

Smpai basement banyak lagi parking kosong. Awal lagi la pulak kan......baru 730 pg. Terus ke cafe dulu.....'bang roti telur 1, roti kosong 1...garingggggggg'...ehhheheheh terkuat pulak suara saya. Berkobar2 punya pasal. Lapar sungguh saya rasa nih. Dah siap tapau roti canai telur ngan roti kosong, saya que tapau teh tarik pulak. Dah siap2 bayar semua cepat2 naik atas.

Letak2 beg semua, terus hala ke pantry. Sorang pun tak smpai lagi. Selalu pagi2 penuh. Harini sebab sorang dua bercuti, ada yg sebok ngan persiapan FLORIA, sorang mak yong dah bersalin (Cik Mok Dayah), sunyi pulak ofis jdnya. Tp tak membantutkan selera saya menikmati sarapan. Happy ni makanan boleh lalu kat tekak dengan berjaya...setelah berminggu2 saya tak lalu mkn apa2 sebab demam dan tah hapa2 penyakit yg sukar difahami hi hi hi. Habis licin ok saya mkan...

Tp skrang....saya rasa roti telur ngan roti kosong tu dok bergaduh dah dlm perut saya.....memberontak nak keluar pulak dah...aduiiih......smbil2 menahan segala mcm rasa tu saya kunyah kismis, telan tempe goreng pedas yg bos saya bagi (dia kata bgus makan tempe waktu ngandung hikhikhik). Walau macam2 yg saya kunyah2, saya masih terasa tak best.....saya pun ada bwk bekal epal, buah lai, nugget ayam dan segala mcm gula2 dlm handbag, in case mcm ni la bila tekak memberontak nak keluarkan segala isi perut.
Harap2 dpt bertahan smpai waktu mkn yg satu lagi...heee makan ja pulak dlm kepala otak nih....


Catatan CJ: Sabar ye perut.....rugi ooo kalau kuar balik hik hik hik.

No comments: