Monday, September 28, 2009

raya raya....

Hehehe mahapkan lah saya yg baru terhegeh2 nak buat cerita raya yg dah basi nih....saya amat la tak berselera nak pegang leptop di ujung2 ramadhan membawak la ke hari raya haritu. Macam ingat2 lupa yg saya ada blog pun ya hek hek hek.....
Ni dah lepas raya, dah naik kerja, mood keja pulak tak berapa nak mari...adeehhh....kat rumah saya dah upload gmbar sikit2....pehtu saya perap lagi. Ni baru teringat nak publish. Raya thn ni saya rasa cam biasa2 ja....saya tak banyak berjalan sgt. Pegi rumah yg wajib2 saja....lebihnya bnyak melepak kat rumah. Sehari kat tmn uda (umah mak saya), sehari kat pendang (umah mak metua). Besoknya Tmn Uda lagi, besoknya lagi Pendang pulak...gitulah ulang alik....Penat memang la tp nak adil punya pasal kan kui kui kui.....Kalau ikutkan dulu mak metua saya duduk dekattt sgt ngan area rumah mak saya tp skarang dia dah pindah....jd jauh la sikit...tp tak kesah ke sana ke sini jelah keja kami anak beranak....konon nak beraya ke rumah kawan2 lama pun tak pegi....
Thn ni turn pagi raya pertama kat rumah saya, tp thn ni saya tak tdor rumah mak saya. Sebab penuh sepenuh2nya...semua 9 beradik balik. Bilik air ngan dapor ja yg pree hik hik hiik..jdinya saya telah dioffer untuk duduk di rumah kakak saya. Dekat2 rumah mak saya jugak. Ok tak kesah, on ja. Mana pun sama janji berkumpul ramai2....rumah kakak saya ni kalau org blk kg memang jd tumpuan terutamanya anak2 buah pompuan yg dah dara2 sunti tu lah. Selalu memang lepak rumah dia. Rumah Maktok & Tokwan sangat sesak kekdahnya.
Gambar2 main belasah tepek ja nih....

Esha dan Kak Ieqa (anak sulung kakak saya yg ketiga aka tuan rumah la nih)..

Sementara tunggu semua siap nak gerak ke rumah mak saya, layan la dua beradik ni posing2 dulu.

Nampakkk perut saya dah memboyot...hikss

Esha & Elyn dengan anak2 kakak saya, Ardini & Hazim.

Heee si kecik ni dah pandai bergaya ok...kalau ckp nak ambil gambar cepat ja dia posing...tak sempat tekan lagi pun kadang dah berlari dtg kat kita nak tengok..hehehehe konon nak tengok la rupa dia posing tu cemana....huihh nak dpt gmbar yg steady cemni jenoh ok....berkali2 try. Banyak tak jd sebab baru tekan dia dah lari cemana nak jd gmbrnya anak oittt.

Posing2 kat rumah Maktok pulak. Wakaf ni dah jd trademark gmbar raya tiap thn...Thn ni baju raya saya tak berapa jd...huhuhu. Tp kalau jd pun mcm tak berapa sedondon ngan baju Cik Li....nasib la kakak saya bagi baju dia. Dia ada banyak baju tak pa....Dan kebetulan sedondon ngan Cik Li hehehe.....rasa dah tamau raya dah mula tu baju punya pasai hahahahah mcm budak kecik kan.....

Tokwan & Maktok dengan cucu2....tak taulah awatnya gmbar ni jd sekerat2.....

Ngan adik ipar dan kakak yg no. 4

Dlm gambar ni saya dan adik ipar yg baju kuning tu saja yg mengandung...tp nampak mcm semua pun mengandung khakhkahkhakha.....cik jah dlm cubaan nak megatakan kakak2 dia pun gemok la nihhhh....kuikuiikuikuikui.

Dlm gambar ni semua ada, tak ada yg tertinggal. Pattnya kena duduk kat sebelah sana so tak la terbias cahaya mcm ni tp ramai sgt susah nak handle ooo...gasak jalah sebelah mana pun. Janji ada sudah kan....Bapak saya kata semua sekali 40 org...heheeh saya malaih nak kira. Sapa rajin kira lah huahuahua...tah hapa2 la haih soh org mengira pulak....

Disebabkan kami adik beradik anak beranak ramai sgt, nak salam2 tu kena berbaris ikut turn...family kak sulung, lepas dah sudah family abg no.2....yg paling hazab nak tunggu sayalah sebab saya anak ke 7.....naik peluh dari atas ke bwh menunggu nak salam hakhakhak. Cayaq mekap cik jah tauuu.

Tengok cemana gayanya nih...dah la yg kecik2 tu jenoh nak disusun kalau tak berterabur merata...Siap ada yg salam, duit raya tak amik pun ada hahahaha.....siap buat annoucement pulak 'sapa blom dpt duit raya dari mak ndakkkk cepat2....collect ' hahahahah. Serius kecoh ok. Ni yg jenih ckp jerit2, gelak terbahak2 punya kaum nih.....tak main dah sipu2 nih. Tp inilah yg best tiap kali raya...kalau tak mcm ni sure tak meriah kan.

Ok sudah la dulu.......ada lgi gmbar yg dlm draft...kendian2 la saya publish....tiba2 penyakit malas menyerang....~ ehh tiba2 ka, bukan selalu pun malaih ka cik jah nih hahahahahhaa.

No comments: