Thursday, January 28, 2010

Ini baby Amelyn yg punya....

First time Amelyn tengok saya pangku baby Adania masa kat spital dia tanya 'sapa punye ni?'. 'Mama la punya, tengok perut mama dah kecik',  saya jwb.  'Mama beli kat opis ke?'...huhhh beli????...'bukan beli, ni baby mama la ni, kuar dr perut mama', saya jwb. 'Baby Amelyn ke mama?', 'Hah yelah'...iyakan jalah...sebab masa saya discharge tu petang so dia ingat saya balik dari opis la agaknya. Bwk pulak 'barang' baru...terus beli jdnya...hua hua hua...

Balik tu smpai je rumah, memang tak senang duduk la saya. Kejap dia nak cuit kejap nak cium. Tp cara tu cam kasar la skit kan. Ada sekali tu, dia mintak nak angkat nak bwk g main kat bakul mainan dia...huaaaaa terjerit saya. Dia ingat anak ptung kot...adehhh. Tp sehari ja jd gitu. Esok2nya dah ok. Nak cium2 gak la tp slow2 gitu. Kalau kita ckp Adania tdor, kejap lg pegang dia eh...dah ok la. Tp yelah tiba2 je ada org lain yg manja2 selain dia, mcm tekejut la skit kot.


Dulu masa lahirkan Amelyn, tak la kalut mcm ni...sebab Esha dah besar kan. Ni Amelyn kadang2 tu 'menduga' sungguh la haih....sabar ja lah.


3 comments:

june said...

hehehe... biasalah tu.. dah jadi kakak ... dulu dia jadi adik kecik...

Diamilikku said...

hahahaha...samalah ngan anak dara aku..dapat adik umur kecik lagi...duk ingat anak patung la whehhhh

Cik Jah said...

larra - haah..mmg...mama dia la penat.

sone - kan...takut he he he