Friday, May 21, 2010

terasa.....

dah lama sungguh saya x jengah blog sndiri....saya sgt la malas nak update blog skarang. tambah2 sejak aktf ngan fb, blog dh jd bosan pada saya hehehe...

kadang2 saya takut juga nak tulis di blog sebab saya rasa blog dah x selamat untuk saya bercerita apa saja......kadang kita maksudkn benda lain, tp org yg baca paham lain.

ptg tadi ada benda yg terjd pada saya yg buat saya rasa bermuram durja huk huk huk....terkilan sgt rasanya bila saya dituduh begitu.....saya x mau bersngka buruk kat org lain tp apa yg jd tu kalau x ada sebab sure x jdi! kan?.....saya pun x mau tuduh sapa2 yg mulut jahat mnyampai itu ini smpai saya di'tarbiah' sebegitu rupa oleh 'seseorang'.....

selama ni saya x penah kacau org. saya buat keja saya. sesekali ngelat masuk lmbat (esp hari jemaat) tu biasalah kan. kita ni manusia biasa x sempurna. tp saya x jdikan ianya habit. kadang2 berfb kat ofis pun x smpai menggangu kerja seharian. yg urgent didulukan la konsepnya...pun masih org busuk ati dengki...

serius saya sedih dengan apa yg jd petang tadi.....dan benda tu mempengaruhi mood saya smpai ke saat ini. cik li pun dah tegor 'slalu x mcm ni pun' hmmm...mungkin faktor umor makin bnyk, sensitif tu lebey kott hahahaha....

saya x mau tuduh sapa yg bwk mulut buat cerita yg bukan2 atau apa saja yg negatif. saya tau saya pun silap dlm hal ni tp saya manusia biasa yg x lari dari dok terpikir sapa punya hal nih...kalau betui lah apa yg ada dlm pala otak saya ni, memang org tu bukan stakat talam lg dah, tp apa ka makhluk yg ada 5=6 jenis muka...dpn kita masyaAllahh lemah lembut baik kelaku sopan completelah....tp belakang wallahualammm.....

saya cuba x amik berat benda2 mcm ni. tp kejadian ni jd disaat2 saya sepattnya gembira ngan rezeki2 yg saya dpt...tp bila jd mcm ni saya rasa saya sgt x layak nak dpt rezeki tu...seolah2 saya x buat keja saya dengan baik. saya dipertikaikan....sedih ok sediiihhh....

tp x per....meh kita sama2 doakan yg terbaik kat makhluk yg bnyk muka nih....moga2 Tuhan bg petunjuk kat dia. dan moga2 juga Tuhan lapangkan hati saya, jauhkan saya dr sikap hasad dengki busuk ati pemalaih penyebok segala tu lah....smoga dgn rezeki terpjak yg saya dpt ni, saya akan jd org yg lebih fokus, rajin ngan segala benda yg positif lah insyaAllah....

apa rezeki terpjak tu??? nanti2lah kendian saya story....skarang bukan masanya....mood pun masih merudum...hatiku dilukai...mana mai mood nak cerita yg happy kan...nanti2 lah naa...

apapun doakan yg terbaik untuk saya!....:D

No comments: