Saturday, September 4, 2010

APC 2009

cerita ni da basi......sehari ke sehari nak update blog ni gitulah jd....bila dah pree boleh pulak semua gmbr tadak dlm pendrive...ada kat opis nun...huh....tertekan!.

Ok mula saya bersyukur ke hadrat Ilahi dngan limpah rahmatNya saya dikurniakan APC ~ cam terima anugerah skrin gaya berucap kui kui kui.... Tapi sungguh la saya amat bersyukur dan x sangka pn sebenarnya. Apapun alhmdulilah la.

mungkin la saya agak ciwi sket sbb baru first time dpt sedangkan org lain dah 4-5-6 ploh kali dah dpt. heh yg ploh tu saya tipooo...tp sbbkan saya baru la sekali ni dpt jd saya sgt la berbesar hati...

dulu masa saya keja menoreh getah he he he.....hampir 5 thn la saya dlm estet tu, saya dpt tau nama saya ada naik untuk dpt apc, tp smpai satu stage kena pancung. hehehe sebenarnya kan saya tatau nak sebut cemana tp sebut pancung la senang kot. pehtu asik la tiap thn org yg sama dpt. kalau x pn selang sthn org tu org tu la jugak. ada lg senior pun yg x dpt lg. jdnya saya tidak pernah mengharap pn. cuma bila dah tiap thn org yg sama ja dpt rasa mcm eh org lain x buat keja ka kan...kwn saya tu hmpir nak pencen pun, tp x penah dpt peluang. sbbnya saya rasa dia kuat melawan skit la walaupun kejanya tip top. ehh ini isu snsitif nih..huhuh. okeh kita balik ke topic asal.

Mula2 mmg saya x jangka saya dpt. satu haritu dpt email kata saya kena ngadap pengarah korporat. dlm ati huhh apa kes plak nih. sbb setau saya, saya ni pling jahat pn main internet kat opis la. tak pun p alamanda msuk lambat sket..huhuhu kira jahat tahap pirraun la tuh kan. sekali kena ngadap pengarah korporat pehtu kat bwah tu dia note dari AJK tindakan tatatertib dan pengurusan prestasi. serius x nampak dah yg pengurusan prestasi tu. dok nmpak tatatertib ja. ketaq lutut ok.

smpai hari kejadian perjmpuaan tu baru lah tau saya dpt rezeki ni. Alhmdulillahhhh. syukur. tp dlm hati risau jugak. sbb persepsi org bila da dpt ni kita kena keja kuat sbb nak kekalkn prestasi. lepas pengarah korporat bg amanat ucap tahniah segala terus shoot gmbar untk slide hari anugerah tu nanti.

Smpai masa kejadian sehari sblom tu ada rehearsal di Hotel Marriot Putrajaya. kejadian sebenar pn kat situ la jugak. kami semua kena pg naik nadi putra. saya ngan ieta, kak suhailiza (senior saya masa kt poly dulu) ngan sorang lg opsmate saya Fid, kami jnji jumpa dan pegi together2.


Ngan ieta dlm bas nadi putra....bas besaq org ada berapa kerat ja....

rehearsal punya la lama....smpat la cik jah tdoq (smbil duduk la pun) bangun,tdoq bangun lagi..heee bosan ok. seblah saya kiri kanan plak org dbkl. nak nyembang beria pn mcm segan2 la kan....tp yg belah kanan saya tu pompuan jd kakak tu la rajin dok nyembang ngan saya. yg belah kiri tu laki. anak arwah ibrahim pendek....mula tu dia mcm sumbong arrh...saya offer dia gula2 dia jwb 'saya x mkn gula2' huhuhu....malu ai okeh..tp lepas tu dah saya x ckp lngsung dah ngan dia. tp saya tgk dia nyembang ngan budak seblah kiri dia kemain rancak...saya suspek dia malu ngan saya hahahaha motip??? gasak situ. tp serius lps tu saya x tegor2 dia dah....


Time ni dah abih rehearsal. nak blk tunggu bas nak blk opis da...

Esoknya kejadian sebenar saya, ieta, kak sue & fid janji nk pegi sekali tp naik keta kak sue. pegi ngan bas kami kena tunggu kat opis pukui 630 pg okeh huhhh....gila awai. pg sndiri smpat la pukui 7 dr opis.

ok dah dulu. satg2 sambung....gambar2 kejadian sebenar pulak..heeeeee tata.

3 comments:

Diamilikku said...

hang cuti lama dak???
aku 13 dah start keje..tapi 17 aku nak buat birthday anak aku kat umah ayah aku kat taman muhibbah..kalau hang tak balik KL lagi aku jemput hang mai sungguh2 nih..heheheh..

Tahniah dapat APC...opis aku pun balik2 muka tu..depa ja buat keje..org lain ngadap blog ngan FB time keje..hahahahaha :)

Cik Jah said...

alaaa....aku mmg la cuti lama tp laki aku tu yg cuti x lama. jdnya raya ke tiga(ahad kot) aku dah blk kl blk....huhuhu....x pa lah nanti boh gmbaq bnyk2 na...bley aku layan tengok. wish hepi besday kat alesya ehh ka besday aish ni? erkkk..confuse.

Anonymous said...

ha, I am going to experiment my thought, your post bring me some good ideas, it's truly awesome, thanks.

- Joe