Wednesday, November 3, 2010

adania dah lama batuk2...makan ubat pun x baik...tp bukan kerap lah. kadang ada kadang x ada. tp ptg semalam saya balik keja tengok batuknya lain mcm...lepas tu dada dia bunyi2....terus bwk g klinik yg slalu kami pegi...dr india yg tua...tp bagus. saya suka. cik li pun suka. kalau bg penerangan tu jelas, kita puas hati..begitu ye dr yg baik. bukan tengok je (tak sentuh lgnsung okeh) pehtu dah, bg ubat. nak becakap pun malaih. mcmkan ada ketui batu dlm mulut...huhhhhh terus dr bengong2 mcam tu kami ban....

bila p kat dr. krishnan ni slalu dia bg ubat ja. tp kali ni dia soh amik neb...hmmm cepat skit terbuka rongga2 dada tu sbb baby x reti nak buang kahak kan...tp adania adalah gumbira ok...x mcm elyn dulu amik neb teriak satu spital boleh dengaq...adania relax ja. siap goyang2 kaki lg..hahaha pehtu tngan dia dok tepis2 asap yg keluaq tu..dia ingat org main2 ngan dia kot. lepas dah amik tu, dr pesan esok pg (pagi tadi lah) kalau dada dia bunyi lg, bwk lg skali. kena amik sekali lg....

ok pg tadi mmg bunyi. jd bwk jalah...kebetulan saya pun dah lama jugak batuk2...pg ni dada dah sakit huhhh x suka....sekali adania sedut gas saya sedut skali gas2 tu hahahaha.....



saya ready nak p keja. lepas adania amik gas ni nak hntar dia p skolah, saya plan nak p opis dulu nak sttle apa yg patut, lepas tu esok saya cdang nak cuti. sekali dr tengok saya pun cam hazab ja kot terus dia bg MC 2 hari (harini ngan esok)...i lap u lah dr....sungguh memahami.


tak nmpak tangan dia time ni...dok try nak tarik wayar tu pulak...sakit2 pun x diam seminit...smbil amik gas ni mulut dia bunyi mcm2 mamma mamaa..tata tata..heeee


ni dia dah bosan....dah start tarik2 benda tu dari mulut dia...rimas dah la nih....

jdnya esok saya ngan adania akan berehat dirumah..huhuhu...dr kata cuaca kita skarang x brapa elok..kurangkan kluar2 rumah kalau x dak tujuan.....saya risau sungguh kalau adania mewarisi penyakit saya. tp dr kata jgn risau, tengok smpai umur dia 7-8 thn kalau time tu kerap jd semput makanya smpai bila2 pun x ilang....tp kalau lepas2 ni x penah jd dah makanya dia akan terus ilang....tp nanti tua2 umur 50 gitu mungkin akan dtg balik..hmmm harap2 x jd lah..

seingat saya, saya kecik2 dulu jarang jd....tp ada. so skarang ni kalau salah makan/cuaca x kena saya akan dpt astma....lg satu saya notice, time pregnant lg senang saya kena astma...tu yg phobia nk ngandung lg...huh.......esha mmg x penah amik neb. ok ja dia alhmduilllah..amelyn masa sblom sthn kerap juga kena neb...tp lepas ja umor dia sthn alhmduillah x penah jd dah....harap2 adania ok mcm kakak2 dia...insyaAllah...


2 comments:

Ernie Zuraida said...

pjah, nur'ain pun baru2 nih sedut gas gak buang kahak.... bernafas berbunyi2...ngeri aku dengaq

Cik Jah said...

ernie...kena pantau selalu la. kadang dia x batuk tp kahak bnyk...risau kan...