Tuesday, November 16, 2010

raya?

ek ehhh esok dah raya????...apa x der feel pun ni?.....

mak bapak saya lg la kesian. lepas banjir haritu dua2 pun dok mengenang nasib tengok rumah tunggang langgang ngan barng2 banyak rosak. dan2 tu bapak saya ckp dia nak pindah. nk p buat rumah di tanah dusun kt lembah arang sana. ok tmpat tu jauh skit dr alor star...kiranya rumah yg kt taman uda tu dia nak jual. dia kataaaaaaaaaaaaaaaa......tp sayang lah rumah tu...bnyk sentimental value tuh. tmpt lahir saya, tmpt saya kenduri kawin, tmpt saya confinement beranak sulung....ehh mcm x de kena mengena sgt..tp sungguh la terlalu bnyk kenangan manis kat rumah tu. tp dah kalau itu yg boleh hepikan mak bapak saya, kami anak2 ni ngikut sajalah. rumah dia sukahati dia lah gitu. kalau buat rumah di dusun tu best gak. lg la feel 'kampung' kan.

esok nk raya apa pun x buat persiapan. saya tanya mak saya, katanya masih mengemas rumah skit2...esok kakak saya yg sulung blk sana. dia la tolong ngemas he he he....saya ni cikli x cuti panjang. cuti sehari jalah hari raya tu. saya ja over amik cuti smpai hari jemaat. saya sebenarnyakan malas keja hikhikhik. shhhhhhhhhhhhh diam2 tau, jgn ckp ngan abg aji. mood keja tarak la skarang.

haritu cadang nk blk kg la jugak nak buat kenduri akikah untuk adania, tp dah rumah tunggang langgang tu, x dak lah buat kenduri kt rumah. sedekah kt masjid jelah kot. trpulang la pada bapak saya cemana dia nk buat. saya ngikut saja.

esok saya rasa nak masak pulut. sbbkan daun palas tatau kt mana, jdnya saya nak tanak pulut gitu ja hahahaha aci kan?...ok la tu, ketupat la jugak kira cuma x dok dlm daun. fithammm la kalau hajah fatimah maranah baca anak dia buat ketupat main lambak centu ja khakhakhakhaka....pehtu mkn la ngan rendang. first time ni saya nak try buat rendang. sblom ni main beli2 ja. x pun saya pksa kakak2 saya masakkn untuk saya :))

esok tgk la cemana. mngkin kami akan beraya di klang, mungkin di puchong saja. semuanya bergantung kepada tahap kekuatan mental dan fizikal enchik palie kita he he he...harini dia keja. harini shooting gajah pulak katanya. smalam shooting buaya....'buaya apa nih bang?, atas darat ke atas airrr?..ckp bang ckpppp!!'...ek ehh emosional pulak...

esha harini ikut ayahnya p shooting gajah tu. seronok la sgt pg tadi dpt ikut ayah dia. kalau ngan mama ni asiik gado je rupa....heh....

lg skali saya tatau cemana nk stop....sila buat2 paham sndiri :) tima kasih!.

1 comment:

Diamilikku said...

hurmm..ramai yang duk area taman uda takdak mood nak raya..hang sabaq naaa