Tuesday, December 7, 2010

lollipop

adania dah pandai mkn lollipop ohh..comei je gaya dia.....siap menjerit2 kalau org tarik dari dia. tp lepas dia mkn gula2 ni harus saya cekik2 nak gosok gigi dia ok...gigi dah la 4 batang di atas tu sebesar rumah dan adalah jarang2 ok...x gosok nanti buruk pulak....gigi bawah 2 batang elok ja kecik2 dan rapat2...hehehe.

mcm gigi esha dulu la jarang gak, tp bila dah tumbuh bnyk rapat pulak jd...ehhh tercerita pasal gigi pulak...lollipopp la lollipop.


ada opismate bagi lollipop dari cameron ni.....bwk balik la untuk budak dua orang nih...esha dah belasah awal lg..

tengok dia punya sedut....basah2 baju.


tengok tu....jenoh ok nak amik dari dia...x tunggu habis la...dah lencun2 baju dia saya tarik jalah. pehtu angkat dia p bilik air kasi basuh terus. gosok gigi,tukar baju semua. nasib dia ok ja gosok gigi....sengih je hahahaha...

bersungguh2 ok dia mkn gula2...

yg x habis tu smpan...amelyn pulak penyakit skit. celik mata ja cari gula2...nasib la gigi dia x ada masalah. tp mmg sblom tdor saya rela bergadoh la janji diorang gosok gigi.....kena cekik pun acik cekik lahhh...sental kasi bersih itu gigi, hah pehtu tdor la diam2....kalau xbuat gitu nanti gigi buruk.dah besar esok mcm2 masalah...

ni ajaran mak saya lah....mak saya smpai tua x der masalah sakit gigi. saya pun alhmdulillah smpai sekarang x penah rasa lg sakit gigi...takat ngilu2 tu slalu la sbb gigi kurang kalsium....tp sakit yg berlubang semua tu x der lah..mntak dijauhkan la....harap2 sihat la hendaknya smpai bila2 kan....insyaAllahhhh...

ehh tajuk kt atas tu x berapa sesuai la lollipop kan...pttnya tajuk GIGI.....:))

No comments: