Thursday, December 27, 2007

rAbuN

Ya saya rabun. Teruk rabun saya. Sebelah mata dah beratus2 dah powernya. Sebelom ni saya berselindong di sebalik contact lense. Akibat satu kejadian, mata Mama yg sensitif ini telah terjadi selaput di dalamnya. Dr tu dah marah2...uhuhuhuh takuttt.....ngeri. Dia kata 'u dah tak boleh pakai contact lense langsung!, pakai spek'...Mama akur la....ubat setiap 2 jam sekali kena titik. Set la alarm tengah2 malam buta bangun boh ubat. Tu sedang Mama jaga betul2..basuh tangan seblom nak buang ngan nak pakai, solution tukar ikut time segala, cuma ada la sekali sekala terlambat buang contact lense ni. Mungkin itu la penyebabnya. Kesan pun bukan jadi serta merta, makan masa. Tanpa disedari. Setelah 4 thn lebih kurang kot Mama pakai mendalah ni baru masalah ni timbul.

Time ni nyesal pun dah tak guna. Harap2 Mama akan sembuh. Lepas ni kena biasakan pakai spek. Bukan sebab nak bergaya atau perasan nak cantik Mama nak pakai contact lense. Tp sebab Mama tak selesa pakai spek. Rimaih. Nanti batang idong ni sure cam merah2 digaru. Tp what to do....i've no choice..huhuhuh.


Ada statement menyampah yg kata Mama nampak tua pakai spek....

Tua ke??? sedih saya tawww.....tp takpa, biarlah janji mata saya slamat + sehat!.


Yg penting, laki saya ckp saya cunnnn okehhh....

No comments: