Friday, July 18, 2008

why do i hv blog?

Dulu masa kerja kat getah saya dah ada blog. Tak ingat thn bila. Dlm 2004 gitu kot ke awal lagi tah. Tp saya dah delete blog tu. Sayanggg...masa tu banyak merakamkan karenah Esha yg masih kecil, masih belajar2 becakap...Menyesal lepas delete tp benda dah tak ada. Tak guna nak menyesal pun. Memang tk pikir panjang masa tu, delete je terus.

Tp skarang the reason why i hv blog sbb saya nak memorikan semua kenangan saya dan anak2, kerjaya saya. Blog saya blog yg happy2 story je sebenarnya. Walaupun ada terselit juga kisah2 sedih saya, waktu2 saya down, frust tp tak banyak. Mybe one day EshaElyn can get 'somethng' dari entry2 saya.....somethng that they can use in their life....diorang akan tau betapa dalamnya kasih sayang saya dan Cik Li pada diorang. Semua kenangan2 indah dlm keluarga kami saya cuba simpan dlm blog ini. Kalau boleh saya tak mau tertinggal satu pun cerita bahagia kami. That's the main reason why i have this blog.

Dunia saya sekarang family - anak2 dan suami especially....Saya tak pernah kacau orng melalui blog saya ini. Tak ada faedahnya pun. Lagipun waktu2 saya down tu Cik Li selalu pesan 'biarlah, jgn layan orang2 yg mcm tu, tak untung apa pun'....betul jugak kan. Saya amat beruntung sebenarnya ada suami yg amat memahami. Dia lebih kenal siapa saya dari org luar yg mengaku rpat tp sebenarnya tak tau apa2 pun. Untung juga saya bila ada kawan2 yg selalu menjd pendengar setia. Tak kira waktu susah atau senang. Kwn yg saya boleh cerita apa saja. Kami tak pernah bergadoh dan bermasam muka. Dari zaman berutus2 surat, email2 dan chatting kalau ada yg tak kena, kami saling tegur menegur. Kami juga tak pernah menandingi antara satu sama lain, tak cemburu atas kelebihan masing2. Kami ikhlas dlm persahabatan kami. Terima diri masing2 seadanya....Alhamdulillah dan insyaAllah semoga persahabatan kami berkekalan.

Saya berpegang pada satu prinsip untuk hidup bahagia - jgn sibuk hal orng, jaga tingkahlaku, bersihkan hati, buang perasaan benci dendam sakit hati syak wasangka dengki semua tu lah...insyaAllah hidup kita akan tenang....Saya sangt2 berharap Allah memberikan saya peluang untuk terus menikmati ketenangan & kebahagiaan yg saya kecapi dengan suami dan anak2 saya spt skarang ini smpai ke akhir hyat saya, InsyaAllah.

***Manusia memang tak pernah lari daripada perasaan marah & benci. Semoga Allah lindungi saya dari perasaan dan penyakit hati spt ini yg boleh membinasakan saya. Aminnn....

5 comments:

syeka sweetheart said...

ala apsal syahdu je n3 ni
ala2 luahan perasaan gitew..
abaikan la org2 yg suka sakitkan ati cik jah tu..
janji kita bahagia kan..
gtau kat depa
ada otak kan..
lu pikirlah sendiri.....

Cik Jah said...

ateh - haah ter emo la pulak kan...sajalah ateh, kadang2 kalau kita diam pun tak la bermakna kita tak dak perasaan kan.Kita pun ada rasa marah,sedih jugak. Jgn la suka sakitkn hati org tanpa sebab, syak yg bukan2 kan...tak baik kan...tp biarlah. Tuhan tu adil. Tp insyAllah Cik Jah tak berdendam. Abaikan jalah..heheheh

ernieeza@uda said...

pjah... aku pun doakan utk kite sumer dan diri aku sendiri sebegitu rupa.... moga dilindungi dr segala penyakit hati amin.... masya Allah....

Mya said...

aku suka la entry hang nie. utk panduan aku jugak sepanjang masa... aku sayang hang tau pijah.. :D

Cik Jah said...

ernie - yalah ernie, sama2lah kita berdoa untuk kebaikan kita bersama aminn....

mya - huhuh terharunya aku mya. Aku pun sayang hang. kawan2 yg lain pun aku sayang, semua!. kalau terkenang balik masa belajar dulu nostalgia sungguh. kenangan manis...