Monday, July 21, 2008

anak-anak

Tengah2 rancak buat kerja, teringat kat Esha. Cemana la dia harini. Saya mungkin tak p jengok dia kat skolah tengahari nih. Ada hal, Ayah dia pun keja luar Putrajaya harini. Tp pg tadi bincang2, ckp2 dia kata ok dia boleh manage diri dia sendiri. Saya pun kena ajar2 dia juga untuk uruskn diri sendiri, manalah tau one day tak dpt pegi tengok dia kat skolah, dia dah boleh handle sendri.

Selalunya setiap tengahari saya akan ke sekolah Esha untuk bagi dia makan dan bwk baju untuk Sekolah KAFA pulak sebelah petang. Dlm pukul 1 gitu saya pegi bagi dia makan semua, dia tukar baju pastu masuk balik KAFA (kat skolah yg sama). Skarang ni saya pegi temankn dia makan ja, lain2 semua dia dah boleh buat sendiri. Dah 7 bulan kan sekolah. Awal2 dulu sebulan dua yalah semua kena ingatkan, skrang tengok dia dah boleh handle.

Tp hari ni betul2 tak boleh pegi. Pastu bila tanya dia, dia kata ok dia boleh 'dont worry Mama' dia kata..heheh eksen tau. Sepanjang jalan ke sekolah dia pagi tadi saya pun bagi la pesanan yg 1001 jenis pesanan tu 'makan tau tengahari nanti, jgn beli aiskrim, makan cepat2 pastu tukar baju. Lipat elok2 kain skolah tu smpan dlm beg. Jgn asik main2 je sebok ngan kengkawasn, uruskn diri Esha dulu bla bla bla...' dia pun ' ok, ok, ok Maa dont worry. Esha tau...'. Ayah dia pun tak ketinggalan bagi amanat...'jgn g mana2, terus masuk class, petang tunggu Ayah kat gate tu bla bla bla'...

Bagi duit skolah lebih skit la harini, untk pg dan petang. Kain baju pun siap bwk satu beg. Pesan soh dia makan semua, pastu peluk cium + tiup2 skit.heheheh doa dari seorang ibu gitu kan. Sayu je pulak tengok dia masuk skolah heret beg gitu. Tp saya sedar, sekali sekala saya kena ajar dia 'susah' skit...baru dia tau erti hidup. Saya tanak anak saya spoil. Saya nak dia jd 'orang'. Semoga dia tau Mama Ayah dia kerja keras untuk membesarkan dia dan adik2. Kami suami isteri berkorban untuk kebahagian mereka adik beradik.

Semoga semuanya baik2 hari ni. Esha seorang anak yg baik boleh berdikari cuma kadang2 dia 'terlalu' manja. Tambah2 kalau saya dan Cik Li ada dengan dia. Saya yakin dia boleh buat kalau keadaan memerlukan dia begitu.

Elyn pun tak berapa sehat harini. Saya dah bekalkan ubat, dan tpon cikgu dia untuk tanya perkembangan. So far ok cuma selsema dan ada wheezing skit2....Dia still active. Melompat sana sini.

***Tiba2 saya rindu dengan anak2 saya...ohh emosinya saya hari ni.....

No comments: