Tuesday, December 23, 2008

komunikasi

Sepatutnya semalam dan harini saya kena attend kursus 'Penataran Bahasa Melayu Dlm Penulisan Dokumen Rasmi' oleh DBP. Tp saat2 akhir kursus tu ditangguhkan ke bulan depan.

Saya dah seronok sgt dah nak pegi kursus tu. Bukannya apa, selain free, saya rasa amat berguna untuk saya. Saya nak improve cara penulisan saya. Supaya setiap mesej yg cuba dismpaikan tepat, padat dan mampat gitu hahahaha.....Saya tak mau, orang pening2 lalat baca surat/blog dan apa saja bahan tulisan saya he he he.

Pada saya komunikasi amat penting. Sama ada komunikasi melalui penyampaian lisan mahupun dlm penulisan. Komunikasi kena lancar. Jangan belit2. Saya pernah berurusan dengan seorang bos (bukan bos saya skarang ni dan juga bos saya dolu2. Bos2 saya semuanya PR bagus. Tip top gitu)... ni cerita bos org lain. Dia ada minta saya buat satu kerja. Tp the way dia explain kat saya tu buat saya jadi 'apalah makcik ni nak???'...blur...serius saya blur. Tak tau nak buat apa. Dia nak menyampaikan satu2 perkara tu punyalah jauh dia pusing.....smpai kesudah mesej dia tak smpai pun. Puas pulak saya tanya org lain, apa yg dia nak sebenarnya hahahaha.

Atau saya perlu cadangkan dia pun attend sama kursus tu????

p/s : Agaknya kan ada hikmah jugak Allah tak temukan saya dengan bos yg belit2 nih he he he. Saya cepat blur. Saya akui. Tolong ckp secara lurus dengan saya. Jangan belit2. Nanti saya tak paham!!!. Kalau nak mintak tolong saya, ckp je terus terang, tak yah kias2 gitu, ai tak paham ok.

No comments: