Friday, December 19, 2008

teloq

Sila jamu mata tengok gambar laksa yg cafe saya jual, murah saja RM 2.50. Sedap. Tp saya bukan nak cerita pasai laksa, saya nak cerita pasal teloq yg ada dlm laksa ni.

Org kedah memang sebut kasar skit...teloqq bunyinya..hahahahaha ganazz oo bunyi.

Sapa pernah dengar, kalau rebus teloq kita kena kacau2????..hkahkahkahkahka ni kak abok la nih...dia kata rebus teloq kena kacau. Kesahnya masa balik kg. haritu, kami buat la nasik lemak. Lepas tu dia soh Cik Jah rebus teloq. Dah lama pastu dia kata 'hang kacau dak g?'..'kacau apa?' Cik Jah tanya. 'Kacau la teloq tu', dia jwb....sekali Maktok kata 'selama aku idop nih, dok masak, tak pernah pulak aku rebuih teloq kena kacau'. Wakakhakhakhkahkahkahak.....serius lawak ok. Kalau dengaq cara Maktok ckp lagi lawak....kering ja dia boh sedaass.

Pehtu, Kak Abok pun jwb dia dpt petua tu dari mertua dia ka ipar dia ntah. Katanya kalau kacau teloq waktu agak2 dah separuh masak, nanti teloq kuning tu duduk elok kat tengah2...hmm ok ok boleh cuba....

No comments: