Tuesday, January 13, 2009

Ni gambar tenghari tadi, masa saya teman Esha mkn tengahari seblom  sekolah KAFA. Dah sudah makan nasi, siap salin baju pakai tudung semua, nak makan aiskrim pulak. Saya tak bagi dia mkn aiskrim selalu. Kalau dah start batuk, tak berenti2 pulak. Makan ubat dah la susah...Time nak ambil gmbar ni, suruh dia posing dgn kawan dia malu pulak.


Masa tunggu Esha pegi tukar baju, saya perati kat depan meja yg saya duduk tu ada 3 beradik. Saya tau diorang adik beradik sebab saya dengar diorang sembang. Mula tu saya pandang saja, tp yg si adik (sebelah kanan) tu malu pulak bila org tengok dia makan. Nak suap nasi pun tak tentu arah. Dah mcm tu gayanya, saya pun buat2 la pandang tmpat lain. Tp apa yg saya nak cerita, saya suka sgt tengok yg si kakak tu (seblah kiri sekali). Pandai dia jaga adik2 dia. Buka je bekal dia siap agih2 ni nasi adik, ni nasi sapa tah nama adik yg pompuan tu. Lepas tu smbil mkn siap tanya adik  dia nak lauk tak, nak air tak....saya rasa dia baru darjah 3.  Cara dia tu matang sgt. Layan ja adik2 dia berckp. Senang mak ayah dia, boleh diharap.

Saya harap one day, Esha pun akan pandai handle adik dia mcm tu jugak...hmmm so sweet.

No comments: