Thursday, February 26, 2009

balasan???

Entry ni adalah menyelit sekejap.


Pagi tadi, tengah saya banyak kerja, saya dpt satu call dari sorang staff M*F. Dia tanya saya ke yg jaga T*B???. Saya ckp dulu ya saya salah sorang AJK, tp skarang dah tak lagi. Tp mulut ni gatal juga la tanya kan, kenapa?...Sekali mcam peluru pistol dia tembak 'Saya ada benda nak mengadu sebenarnya, bla bla bla bla....', perrhh tak sempat menyelittt. Tp sorry saya tak boleh publish kat sini apa yg dia adukan tu. Tp cukup la saya boleh nyatakan, apa yg diadukan tu adalah merupakan kejadian yg sama yg jd dulu tu berulang lagi.

Hmm saya, lepas dah dengar org tu mengadu itu ini, saya tarik napas panjang2...lepas tu saya ckp 'hmm saya tak boleh nak komen apa la puan sebab saya bukan dlm ajk tu lagi. So saya bagi no Pn. R ni...puan call dan inform la dia eh. Nanti dia akan smpaikan pada Puan Sri'. Sebab kalau ikut org tu dia nak call Puan Sri terus ok. Dannn kalau saya tak tarik napas panjang2 tadi, dialog yg akan keluar mcm ni bunyinya "haa tulah, dia buat hal lagi. Dia tu memang ahli seher skit puan....tulah saya dah kata dia bahaya, baik puan repot polis ja terus"...khakhakhakahka....tp saya masih waras....saya tak 'sakit jiwa' cam ahli sihir tu. Sebab saya kata dia sakit jiwa, smpai saya dah tak involve pun saya masih dengar dia mengata2 saya dan kawan2 lagi. Yg pelik, org besar2 tu pun percaya ja ckp ahli sihir tu. Ada saja org yg menyampai kat saya. Saya jwb senang saja 'biarlah dia, Tuhan tu ada, nanti Dia balas la...'. Agaknya ni ka balasan Tuhan kat dia????. Hmmm Wallahualammm...


Catatan CJ : pada saya, kalau org tu dah memang jenis baran, hantu raya, cenge, ckp la cemana pun, dia memang tak akan berubah.....oppss dan tmbah satu lagi, dia memang amat pandai berlakon smpai org besar2 percayakan dia bulat2.....

No comments: