Thursday, July 16, 2009

sebab-sebab

Sebab apa saya tamau kawan ngan awak???? Sebab awak suka bergadoh ngan org, saya tak suka. Awak suka mengata, maki2 orang, lagi la saya tak suka. Dan yg paling buat saya kecik ati ngan awak bila awak ungkit semua apa yg awak dah buat untuk saya. Saya sangat2 terasa hati. Saya serik.......
Sebelum ni pun bukan tak pernah kita berselisih pendapat, tp lepas tu saya mengalah. AWak juga org yg pandai memujuk. Lagipun beralah tak semestinya kalah kan.....tp bila dah semakin umur meningkat, peel yang sama juga awak buat, saya muak....kadang2 rasa malu dengan anak2, adik2. Lebih dari budak2 pulak rasanya bergadoh2 memaki hamun sana sini. Sungguh tidak sesuai. Mungkin niat awak baik, nak membela atau apa saja niat awak, tp pada saya cara tu sangatlah tidak sesuai dengan umur kita yang makin meningkat.
Saya minta maaf kalau awak terasa dengan apa yg saya ckpkan. Saya cuma menyatakan apa yg saya rasa. Saya tak mau awak menyalahkan orang lain bila saya sendiri memang dah tak mau rapat dengan awak. Tak ada siapa yg menghasut saya maupun memaksa saya untuk jgn berkawan dengan awak. Cuma saya harap awak berubah.....Saya pun bukan org yg terlalu baik atau terlalu sempurna, cuma saya akan berubah mengikut masa dan keadaan. Saya nak jd contoh yg terbaik untuk anak2 saya.....
Saya doakan yg terbaik untuk awak dan untuk diri saya juga....

5 comments:

KaSiH said...

bkn saya kan peah..bkn kan...?

nn said...

kalo bukan cik kasih..
dah tentu bukan aku jugak..
aku baik kan...cik jah...kan..kan..

EraNaZeErA.. said...

baguslah kalau macam tu.. aku sokong seratus peratus... sbb kita memang kena cari kawan yang betul2 kawan... biarlah yang sempurna agar kita juga turut sempurna di mata org lain. dan biarlah berkawan dengan kawan tidak mengutuk kawan yang lain dibelakang.....

berkawan juga tiada paksaan.... tp yang penting hati... kalau dah tak suka tak apa.... tak perlu nak paksa berpura2 di depan kawan itu....

semoga sihat sehingga melahirkan.... amin amin amin

Cik Jah said...

kasih - hiksss oh bukan kan...bukan awak.

nini - ohh awak juga bukan..ya awak baik hik hik hik cepat belanja vitagen =))

eranazeera - amin jugakkk...TQ

Blue Roses said...

erm..... nak amin gak la..... :)