Thursday, August 6, 2009

Jalan-Jalan @ FLORIA

Dah tak ingat dah day ke berapa nih....abih tarikh publish asik lambat dari kejadian asal saja he he he....Ok untuk menunaikan janji saya nak publish gmbar taman dan bunga banyak2, dan setelah bertungkus lumus upload gmbar baru lepas semuanya....tu pun ada yg kira halal tak lekat nak tepek tu nasib la eh..
Pesanan penaja ~ gambar2 juga bukan la dari jurufoto perophesional gitu jd paham2 la eh...takat camera olympus yg cenonet tu apa lah sgt kan.....kelabu hasap itu adalah perkara biasa ye harap maklum hiksss.
Gambar2 ni semua saya main belasah letak ja. Tak ikut susunan. Ni pun saya snap dari atas buggy ja. Hek hek hek jgn la harap Cik Jah nak jalan semua kawasan tu berjalan kaki, silap2 baru smpai 2 tmn dah nenong nenongg nenongg ambulans mai ambik bwk p spital nanti.....


Model upahan saya Kak Wan di dpn Taman Agro Ornamental. Dalam ni macam2 adaaa....antaranya............


Buah yg pelik ni namanya terung susu. Kak Wan ckp....kalau dia tipu, saya pun tipu la...hahahha.


Ni tak kan tak kenai kot kan....cili tp warna dia prple2 skit....


Ada ayam serama, ada burung ( hohohoh tak tau burung apa).

ohh ada rabbit juga...Saya geli menatang bulu2 nih...tp gedik jugak nak pegang...nasib tak mati arnab tu saya cekik lepas tu saya lempar wakakakaka.


Ni namanya kobis bulat ye adik2.....berani petik la....ngamuk acik kamala yg jaga kobis ni nanti ;))

Depan taman ni ada menara, diorang susun nenas, cempedak, kelapa banyak2....Kak Wan ckp 'abih FLORIA nanti kita amik nenas ni cicah kuah rojak yg belambak kat opis tu' hahahahah kot ye smpat kak wan oit.....silap2 hari2 ilang sebiji2.

Mula2 saya ingat tomato ni plastik rupanya ori ok...comei2 buah dia. Nak petik dah sbijik, tp Acik Kamala tu dok jeling2 ja dari jauh kui kui kui tak jdi la...

Taman botani punya taman...ehh paham ke tak?...ok belasah jalah. Sempat ambil gmbar signboard dia ja...time ni Shahril bwk buggy kemain laju. Soh perlahankan pun dah telepas tmn.

Perbadanan Putrajaya punya taman, tp dlm nya saya tak tau mcmana. Tak masuk tengok pun

Negeri Johor punya taman. Memang tmpat pertama rasanya. Tp serius cantik. Dia gantung orkid scara terbalik, unik.

Ni saya lupa sapa punya taman....tp cantik. Tepi tasik lak lagi.

Ohh ok ni DBKL punya taman. Gambar yg atas tadi tu pun sama. Tu sebelah kanan, ni yg seblah kiri taman DBKL.

Taman Jabatan Landskap Negara.


Sempena FLORIA ni boleh naik cruise dengan diskaun. Seorang RM 10 ja tak silap saya...huihh murah la tuh.

Ada kiddy gardin juga untuk anak2...sementara mak2 nak tengok bunga, lepas la anak2 main2 kat tman ni semuanya percuma.....

Taman Jabatan Pertanian. Pun saya tak turun tengok kat dlm dia ada apa....intai2 gitu ja.

Ni Taman MMU....area sini semua taman2 universiti dan sekolah2. Tp saya snap gmbar taman yg paling comei je la. Yg lain tu sama ja lebih kurang.

Sepanjang laluan ke taman2 kiri kanan penuh bunga2.

Bunga2 di depan organizer village.

Model upahan saya depan tempat urusetia di organizer village.

Laluan utama.

Ni semua taman2 yg dlm khemah beraircond. Gambar agak gelap ye harap maaf.

Model upahan saya dpn taman yg saya tak tau nama he he he.

Dalam2 hutan rimba segala tiba2 ada katil2 bagai kan he he he.

Taman ni lagi unik, org gantung bunga dia gantung payung, bunganya skit ja kat bwh tu. Tp tetap jd tumpuan.

Diorang lekatkan kuaci kat badan badak ni...kreatif ok.

Kalau tengok live memang cantik, tp dlm camera saya gmbar jd tak cantik sebab gelap.

Model upahan saya keletihan smpai terlena di gerai F & B hik hik hik....

Entry seterusnya pasal pertandingan gubahan orkid pulak. Tp tunggu tu Acik As tu forwardkan gmbar.....camera saya tak dpt berbakti pada masa kejadian...blur kesemua gmbar huhuhuh.....

1 comment:

Hasan said...

Kok susah dibaca tulisannya. Kok pilih warna background dan tulisan yang sebegitu. Macam tak tahu pilih kolerasi warna. Mata jadi sakit, kepala jadi pening. Aduuhhh...Buat blog kan untuk dikongsi same orang lain. Ini namanya tulis blog untuk baca sendiri....syyookkk sendiri gitu.