Tuesday, August 11, 2009

kalau ikut hati ...

Penat sgt sgt rasanya pagi ni. Saya baru smpai dari kg pukul 2 pg tadi. Dan saya hanya sempat tidur lebih kurang 3 jam saja. Skarang mata saya rasa melekat2.

Kalau ikut hati memang saya nak smbung cuti lagi harini. Tp mengenangkan tuntutan kerja dan reputasi juga harus dijaga, saya gagahkan juga dtg kerja. Kalau ikut hati juga, memang boleh saja saya ke klinik nak mintak MC. Memang senang2 saya boleh dpt dalam keadaan saya mcm ni. Tp hati saya yg sebahagian lagi tak terasa nak buat mcm tu. Gerak hati saya amat kuat kata saya perlu kerja harini.

Dan.....alhamdulillah. Nasib juga saya dengar kata hati saya.....saya datang kerja. Kalau saya bercuti juga harini, saya tak boleh imagine apa yg akan menanti saya esok...hohhh ngeriiiii.


Catatan CJ : Kerja dan 'tanggungjawab' adalah dua perkara yg berbeza tp sama kepentingannya. Terpulang pada kita untuk mengendalikannya. Jgn terlalu mengejar tanggungjawab smpai mengabaikan kerja dan begitu juga sebaliknya. Hati2 org sekeliling juga perlu dijaga.

2 comments:

Mya said...

selamat bekerja cik jah!

Cik Jah said...

tima kasih, slamat berkerja juga untuk awak...:)