Monday, December 7, 2009

Akhirnya.....

Akhirnya saya dah dpt keputusan yg pasti pasal kes PTK saya dulu tu......

Setelah bertahun2 (hampir 4 tahun) dah letih, penat bercakap dan meluat nak berurusan pasal benda ni, akhirnya saya hanya layak dipertimbangkan untuk kenaikan pangkat yg tah sebila2nya boleh dpt (tunggu la sesapa rasa nak pencen dan sebila masanya bos rasa nak naikkan gred saya). Untuk pelarasan gaji tak boleh katanya. Alasan diorang sebab tokey penoreh getah saya dulu tu tak memperakukan saya. Alasan tidak diperakukan sebab saya dah keluar dari ladang getah itu. Walaupun saya mendapat pelepasan dengan izin. HR kat sini hanya boleh buat pelarasan bila tmpat lama perakukan saya. Hujah HR sini dikuatkan dengan pengesahan dari JPA. So semuanya berpunca dari ladang getah lama saya la ni.

Ok saya terima la dengan redha. Cuma apa yg saya boleh katakan, kalau org2 kat getah tu tak perakukan saya atas alasan2 yg tak munasabah dan dia tak jujur buat kerja dia sebagai Pegawai HR kat sana, tak palah. Itu antara dia dengan Tuhan. Jwb la esok2 kat akhirat. Saya boleh ambil exam sekali lagi di sini. Tak ada masalah. Mungkin bukan rezeki saya walaupun saya dah lulus aras IV.....Mungkin Tuhan dah tentukan sesuatu yg lebih baik untuk saya dari pelarasan gaji tu kan....Bukan nak sedapkan hati sendiri. Tp saya sesungguhnya dah jemu dengan karenah yg payah dan menyusahkan ni. Jd saya redha.

Ok kita tutup la pasal kes PTK saya tu. Bosan!.

Saya nak story pasal Amelyn pulak. Dia sekarang kan kebosanan sebab kakak dia tak ada. Jadi kadang2 dia jd pelik2 skit sebab bosan. Malam Jemaat lepas, lepas mandikan dia, saya tengah2 pakaikan baju dia smbil2 la layan dia bercakap/menyanyi bagai. Masa tu saya perasan la ada seketul butang baju baby kat tangan dia. Mana dia jumpa pun tah la. Dah ckp dah sblom tu suruh buangkan benda tu. Tp sekejap dia tepek kat dahi, pehtu tepek kat pipi. Pehtu nampak dia letak kat atas idong dia.

Lepas tu saya paling sekejap ja nak ambil bedak, paling sekali lagi tengok2 butang tu dah masuk dlm lobang idong dia....HOHHHHH...panik ok....Terus saya menjerit. Cepat2 cuba nak amik, sekali butang tu masuk lagi dalam. Lepas tu tengok2 dah tak nampak....WAAAAAAAAA....rasa nak menangis...Saya dah terjerit2 dah suruh dia hembus2....Dia pulak tengok saya kalut gitu dah buntang2 dah mata dia. Tekejut kot. Serius, jgn ikut peel saya...Tak elok. Patut kena bertenang. Tp Cik Jah dah kalut, tak sempat pikiaq nak bertenang lagi dah. Pehtu saya amik lampu suluh nak tengok, tak nampak. Sebab butang tu nipis ja, tp melengkun bulat.....Sekali panggil Cik Li pulak suruh tengokkan....Puas la jugak ayah dia suruh hembus2. Pehtu terkeluar sikit, cepat2 Cik Li amik sepit dan tarik keluar.Phewwww.......................Ok, diakui org laki lebih bertenang...

Aduihhh Elyn.....bikin sakit jantung ja lah. Butang tu walaupun nipis tp besar dari lobang idong dia woo...cemanalah boleh masuk. Saya dah pot pet pot pet kat dia.....kebil2 dia pandang saya. Saya ckp len kali bubuh la hanger ke penyapu ke dlm lobang idong tu besar skit. Senang skit mama nak tarik keluar kot tersangkut hua hua hua...kannnn Cik Jah dah merapu. Sakit ati punya pasal. Dah la mama dia ni bab menyelamat ni superb.....jd benda gitu pun gabra ok.

Esha pulak, dah makin kurang merungut nak balik rumah. Dah enjoy dok kg. Kawan pun dah ramai. Kalau balik sini pun dah confirm kena tinggal sorang2, tadak kawan. So biarlah dia duduk kg. Semggu dua lagi insyaAllah kami akan balik ambil dia. Persiapan baju sekolah bagai pun silap2 buat kat kg saja.

Ok, sudah la, tiba2 rasa penat menaip...... hiksss Cik Jah memang suka buat emergency brek nih.

No comments: