Sunday, November 14, 2010

batu seremban

ok, sebab apa kita panggil batu seremban?. bukan batu kedah mahupun batu melaka?...jawapannya...tettttttttttttttttttt saya pun x tau! wakhakakahkaha...erkk ok ok x lawak sama skali.

taktau la org mana yg pnggil batu seremban tu. org selatan la kot. saya sedaq2 ja mmg pnggil batu 7. dan kami dulu kecik2 main guna batu 7 biji. ni skarang ada option pulak boleh main 5 biji, 6 biji....dulu kecik2 kalau bulan puasa, masing2 poket baju ada batu. time rehat ja mmg main benda ni jalah. punya main, smpai bulat batu tu...kalau yg bulat2 tu sayang sungguh la. dah cantik jdnya batu tu...

skarang anak saya main pakai bunjut kain ja hehehe...ok nak buat mendlah tu senang ja tp leceh la skit kot. renyah. tp daripada hari2 dia memekak kt tinga saya mnta buatkan benda tu, saya buat lah jugak. lgipun kira upah la dia rajin tolong ngasuh2 adik2 dia...tolong basuh pinggan segala mcm dia buat la kalau saya mnta tolong....


bahan2 yg diperlukan ye anak2....kebetulan pulak ada la perca kain jeans dlm kotak jahitan saya tu, ok la pakai kain tu, tahan sket. tp saya x guna kacang hijau sbb x dak. jdnya saya ganti ngan beras pulut he he he...janji kembong sudaaaa....


saya buat kecik2 ja...10 biji cukup...untuk esha 5 biji, elyn 5 biji...naik kebas kaki tngan menjahit.


senang ja nk buat benda ni, jahit jalah tepi kiri kanan kain tu secara terbalik, leps tu alihkn. dah siap tu, isi beras dlm tu, sudah tu jahit bahagian atas tu...dah siap!....dah siap ja benda ni bukan anak ja yg main, mama pun sama naik test skill yg dah lama ditinggalkan wahahahaha.....


~ ini entry autopublish ye....

2 comments:

mohammad said...

salam ziarah

Cik Jah said...

salam en mohamamad...tima kasih singgah :)