Friday, November 5, 2010

cuti cuti...

selamat hari deepavali pada semua yg menyambutnya...especially jiran2 cik jah hikhikhikhik...mcmkn diorng tu baca blog ko..prasan!. ye jiran blakang rumah saya smbut deepavali....seblah umah ni mix, segala perayaan dia smbut....selang sebuah umah ni husbandnya pun india mualaf...bulat2 la dia pun masih menyambut deepavali.

smalam start pkul 11 mlm gitu bunyi mercun meletup2 kat area umah saya ni...tp memandangkan saya makhluk yg jenis x kesah ngan bunyi bunyian, jdnya saya masih nyenyak tidor. smpaikan waktu cikli balik dari kerja dlm pukul 230 pg tu pun mercun dok meletup2 lg....ni baru betul2 raya nih.....meriah!

smalam cik li keja....skarang ni tv alhijrah tu dah start on air 'percubaan'...sekitar lembah klang dpt dah rasanya...channel 55. betul2 on air seluruh mesia bln 12 ni insyaAllah....jdnya dia berkerja keras untuk mengumpul slot tayangan smbil mengejar dateline.
dah start sibuk blk nih, masa ngan family pun tak tentu arah dah....nasib anak2 ok paham. kalau ayahnya ada di rumah mmg diorang lenjan ayah dia cukup2 punya...jalan sana sini....nak buat cemmana pun kan gaya kerja dia mcm tu. terima jalah.

kejap lg saya nak ke seri kembangan rumah adik ipar saya. mak metua saya baru smpai dr kg pg tadi.....kena pg harini, esok cik li kena keja lg....x tau smpai pukul brapa...saya kalau dia kata kena kerja mmg saya x kuasa nak buat plan nak kemana2....sbbnya slalu kalau dia kata kejap, tak tentunya lah kejap....kalau kata blik petang sure dah gelap la baru smpai. shooting meleret2...

saya ni dlm kepala mcm2 dok pikir....teringat2 kt kg pun ya....saya tgh dlm proses nak pujuk makbapak saya dtg beraya aji di sini....di sana tu dah tenggelam nak buat cemana pun kan...tunggu jelah air surut. tp katanya dlm tempoh smggu baru boleh surut betul..hmmm...lama lg tuh....

ikut2 hati malas nak kemana2 harini. malas jugak nak buat apa2...tp ibu mertua ku dtg, wajib la dijengok....esok ada kenduri sedara cikli di nilai mlm esok. tak tau la dpt pegi ke tidak. tengok keadaan la cikli balik waktu mana.....kalau awal pegilah. kalau lewat, x dpt lah...wakilkan mak metua saya & adik2 ipar jelah yg pegi :)).

ok tiba2 saya ngantuk sgt. tengok adania tdor cam best ja nih...joint dia sat....tataaaaa....

No comments: