Saturday, December 4, 2010

jalan2 memecahkan lemak :P

~ini kesah petang tadi~

Tghari mak metua saya dan adik2 ipar smpai....saya dah masak..makan2 dulu. dlm pukul 2 lebih keluar...nak lepak kt ioi mall katanya....bila dah pegi ioi mall tu tak tau pulak nak kemana. mcm bosan ja.

pikir punya pikir smpai membawa ke kedai separa mamak untuk berfikir....minum sorang segelas dulu pehtu pakat nak pg MAHA lah...MIL saya nak cari orkid katanya...ok la. jom kita try nasib. x ramai, x jem kita masuk...jem kalu patah blk, p la cari tmpt lain nak melepak.


amelyn tiada dlm gmbar sbb dia naik keta MIL saya...sebok nak ikut blk kg..huhuhu...saya takut dia nangis mlm2 cari saya/cik li...x pun saya yg nangis mlm2 tingat kat dia?..mana satu kemungkinan yg paling tinggi? :P

budak ni dah mengantuk sgt. seblom kuar rumah mmg dia tgh tdor. sbb nak keluar, angkat la jugak dgn harapan dia akan smbung tdor dlm keta. tp dah jaga tu payah la dah nk tdor kan....


ehemmm..ehem...hikss...dah lama x amik gmbar gini kihkihkih gediks....sejak anak dah berderet ni, sorang ke dpan sorang ke belakang..jarang sekali nk dpt seiringan he he he.....


rombongan chek ros ke ioi malll....tiba terselit 2-3 ketul ahmoi kt belakang tu....x kenall punnn....




terjumpa keta control ni. bg adania naik..dulu amelyn ada naik keta yg sama jugak...kali ni kita bg adania pulak...


time ni paksu yg control kan...cik li mcm suka ja tu....teringin ka abang?????


haaahhhh sngguh dah...dia lg over hahahaha.....


pehtu esha pulak try. adania kt dlm tu mcm heran2.....sat dia tengok org tu sat dia tengok org nih...hhahahah..x teruja pun dgn kereta tu..org yg dok kontrol keta tu yg beria....

lepas ioi kami ke MAHA pulak....masa nak masuk tu jalan lancar, x jem walaupun keta yg diparking kiri kanan jalan penuh...berjaya la dpt parking kt dlm tp x tau pulak nak hala ke hall A,B,C,D tu cemana....pehtu mngkin niat awal tu MIL cik jah nk tengok orkid ja, betul2 dpt parking, turun bukit jumpa tmpt orkid2 tu hehehe...


tengok sememeh kn muka adania...dengan kesan nyamuk gigit kt pipi dia, ngan rambut serabut serabai....kesian..anak sapaaa la nih...

saya terpaksa pakai carrier ni sbb amelyn sure x larat jalan jauh2..nak naik stroller....sejak adania lahir bertangguh2 kami nk beli stroller stu lg untuk amelyn...kalau x berebut...tp ni adania pun dah nak besar..jd x payah membazir....amelyn pun dah paham...kalau adania nak duduk dia kena jalan!...heeee


time ni dia penat, jd kita kasi cannnn hehehehe....


kami 3 beranak x larat nak ikut org yg suka bunga nih...satu ke satu pasu dia belek heheheh...tp bnyak jugak MIL saya meborong anak pokok orkid...


lawa bunga bunganya...tp kalau saya nak jg, saya nak pokok yg x perlu siran, x perlu buang daun, pehtu berbunga sentiasa..hehehehe ada????bunga plastik! kui kui kuiku

kami x pegi bnyk tmpat pun....terus tuju kt orkid2 tu ja. lepas tu dah balik. nk blik yg lambat...jemmmm nak keluar tu..hiishhhh vodooooh!....dekat sejam baru lepas keluar...

dah sudah selesai keluar, kami blik. snggah restooran pak maidin kt seri kembangan...pak su belanja sempena dpt gaji hehehe alhmdulillahhhh kenyang....tima kasih daun keladi la no..:))....

gambar sorry sekeping pn saya x amik masa kt restoram pak maidin tu...saya turun dr keta x bwk camera. turun sehelai sepinggang sbb konon senang nak gerak time ujan2 tu x yah kilik hbeg sbb saya kena kilik adania juga....:

ok kesimpulan entry ini, penat tp puas hati!!!! sekian, terima kasih.

No comments: