Thursday, June 5, 2008

naik lagiii????

Semua orang marah harga minyak naik. Hari ni kat pantry, dlm lif, depan pintu opis pun semua merungut2 harga minyak yg naik melambung. Smalam Cik Jah dah letih dengar Cik Li membebel. Dari rumah smpai dia dok beratur nak tunggu giliran nak isi minyak pun mulut dia pot pet pot pet agaknya. Dlm diam Cik Jah pun susah hati ok...congak itu congak ini aduuuh pening pening...

Kalau dulu kami isi full tank RM 110 lebih kurang la. Tu kira dah penuh betul, sengkak la tank tu. Skrang ni Cik Li kata mau cecah RM160 lebih kurang kalau nak sengkakkan tangki minyak tu...wahhh keta makan lebih dari tuan la camni. Biasanya full tank tu tahan la maximum 10 hari. Tu kalau p balik opis, jalan2 skit dekat2 rumah. Kadang tahan 5-6 hari ja full tank tu. Ya kami memang kaki berjalan. So pasni Cik Li, meh la kita sesama berjimat cermat amalam berkat. Kena menabung lebih2 ke kan....

Kalau balik kg lagi masak la camni...huhuhuh dah la kg kami jauh taw.....apalah nak jadi ni, belom pun abih isu beras dah timbul isu minyak pulak. Dah la cam terkejut2 gitu. Patutlah balik smalam tol LDP jem....ingatkan ada eksiden. Rupanya sapa yg rajin selak internet dah tau dulu minyak naik harga. Kami tau lepas tengok berita..hohhh...dlm paper kata minyak naik bulan 8 sekali serta merta gitu. Nasib la smalam smpat la jugak Cik Li penuhkan balik tangki minyak keta tu.

Hmmm...lepas ni kena buat perancangan ekonomi keluarga baru la. Yg lama dah kureng sesuaiii...kena ada penambahbaikkan gitu. Botak la pala laki aiii....

1 comment:

sweetheart said...

tu la no..sian hampa..
nk lik kg kena pikiaq 2 3 kali..