Thursday, July 10, 2008

emosii...

Kenapa nak kena marah2....sabar. Bukan saya yang marah2 ye pepagi nih. Kurang rezeki nanti. Ni kesah seorang pegawai yang marah. Saya pun tak tau apa yg dia marah sgt. Kadang orang kata pegawai pompuan ni emosi lebih, tp saya diam sebab saya pun pompuan. Takan nak condemn kaum sendiri kan. Tp kadang sungguh. Emosi perempuan ni memang kadang-kadang tak tentu arah sikit. Cuma kalau pada sayalah, mcm mana kita handle marah tu dan mcm mana kita lampiaskan marah kita tu, kat siapa, waktu mana, semua tu biarlah bertempat.

Kalau angin datang je hempas barang tu hempas barang ni memang la tak akan settle apa pun. Org lagi menyampah tengok ada la kan. Pastu nanti mulalah timbul pegawai tu kekwat, pegawai ni lorat. So kalau nak marah tu biarlah berhemah sikit. Saya pun manusia biasa, ada jugak perasaan marah. Tp sekurang-kurangnya saya tak la marah orang yg tak bersalah membabi buta. Saya tau orang pun tak akan suka kalau mcm tu caranya. Walaupun lepas dah marah2 tu dia ckp 'sorrylah i bukan nak marah u sebenarnya'..ohooo...abih tu yg tadi ko sumpah seranah tu ko tuju kat sapa ye?....pedih lubang telinga aku ni tau..hmm kalaulah saya tergamak ckp mcm tu kan....

Saya tak kata semua pegawai perempuan mcm tu, segelintir saja. Tp sebagai pegawai yg baik, if u want ppl to respect u as a leader, u MUST respect other ppl too. Jgn semua main belasah 'AKU PEGAWAI' gitu kan. Orang lain pun ada perasaan. Remember that plssss.

p/s : Saya sangt2 tak sbar untuk tunggu BULAN DEPAN yg dijanjikan pada saya. Saya dah letih dengan semua ni. smtime i feel i wanna cry, but dunno on wat reason. At this moment, i only wish God will gv me patience, lotss of patience.....

2 comments:

sweetheart said...

sabo yer sabo..

aetot said...

wah...wah...marah nyer...marah kat sape nie...banyak sabo...nnt dah x comei kalo marah tau...senyummmm :-)