Friday, November 14, 2008

melentur buluh.....

Orang kata melentur buluh biarlah dari rebung kan. So tiap kali cik jah solat, cik akan bentang sejadah kecik kat sebelah. Kalau tidak tak senang nak solat. Makcik kecik sorang ni suka ngacau. Tarik telekung la, tetiba suruh nyanyi2 lagu dari buku la tetiba nak cium2 la..semua time tu lah.
Tp bila dah bentang sejadah mcm ni la rupanya.....org dah selesai solat dia baru kalut...
Tetiba duduk centu, smbil tangan cam berdoa. Sudu tak lepas dari tangan sebab sambil2 main masak-masak he he he.

Tengah-tengah tu boleh pulak sujud...tiba-tiba. Mulut tu tak renti kumat kamit...lakkhakhakhak lawak kalau tengok prangai dia.

Bangun pulak.....

Tiba2 pulak baru kiam tangan....dah smpai tepi dinding..abih sejadah kemana-mana.

p/s: Esha dulu pun mcm ni jugak. Alhamdulillah skrang dah boleh solat sendiri. Bacaan pun semakin bagus...cuma kena rajin suruh.

2 comments:

sweetheart said...

part sujud yg lawak tu
kiut ja nampak
ekekekekek

MAMA ESHAELYN said...

Ateh - memang lawak....dia bley ja buat kering kita dok gelak kat dia..keras2 perut gelak.