Wednesday, May 13, 2009

Akanku tuntutt!!!

Tajuk tu ngeri tak??? he he he ngeri la jugak kan...haaa sebenarnya tak la ngeri mana pun. Pasal kes PTK saya tu lah. Setelah saya tak mendapat kerjasama dari pihak HR tmpt kerja lama saya, so saya rasa mcm saya perlu guna 'cable' yg lebih besar. Tp saya serba salah juga pada mulanya. Exboss saya tu dah jd orang kuat kat getah skarang ni, mau ka dia layan kes2 remeh cam saya nih. Macam2 la yg saya pikirkan.

Saya call sorang kwn lama merangkap pegawai gak kat getah tu. Dia jalah harapan saya. Ternyata dia bersungguh2 nak tolong saya. TQ awak....(u know who u are). Smalam saya dpt call dari dia, dia kata dia dah btau exboss saya pasal hal nih. Exboss saya tu mnta saya emailkan semua doc. berkaitan dia nak tengok. Huihh pagi ni terus saya email + saya call PA exboss saya tu. PA exboss saya tu pun boleh kata baik jugalah dengan saya. Siap kami borak2 panjang dulu cerita itu ini he he he.

Ternyata tekaan awal saya yg exboss saya takkan layan benda2 remeh ni meleset la. Dia bersungguh2 nak tolong saya...alhamdulillah. Untuk puan-puan yg tanak menolong saya tu saya minta maaf la awal2 sebab saya dah guna kuasa orang atas2. Bukan niat saya nak mnyusahkan puan-puan semua tp ini hak saya. Saya kena dptkan juga hak saya. Saya ni lama lagi nak kerja dengan kerajaan, kalau saya tak dpt hak saya awal2, lagi 10thn ada lagi ka org yg nak tolong saya korek balik semua fail, dptkan maklumat semua????. Confirm la tak dak...silap2 kluar pulak statement 'kenapa dulu tak dptkan awal2 perakuan ni?...kannnn....so baik la saya berusaha sekarang.

Apapun, sekarang hati saya dah lapang sikit....alhamduillahhh...........

1 comment:

NISREEFA said...

Hope hang berjaya Pijah ooii.. Jgn dah pakai cable besar pun tak jalan mau kena guna kuasa menteri lak kot lepas nie..