Wednesday, August 12, 2009

Check Up

Harini saya ada check up kat klinik kerajaan. Org seperti biasa memang ramai, malah ramai dari biasa. Yg nak buat saringan H1N1, yg nak check penyakit lain2, ibu2 mengandung, macam2 lah. Tp yg peliknya masih banyak yg tak ada kesedaran lagi tentang penyakit bahaya yg tengah merebak skarang nih. Selamba ja bwk anak2 kecik ke klinik tp tak pakai face mask. Anak2 berlari sana sini. Yg ibu-ibu ngandung tu pun selamba ja tak bertopeng. Boleh bilang berapa org saja yg pakai face mask termasuk saya.

Walaupun rasa dah macam otromen semput pakai topeng rupa tu, tp sebabkan saya ni pun senang berjangkit kalau org selsema bagai jadi saya pakai la jugak. Demi kesihatan. Cik Li nak temankan saya pun saya paksa dia pakai jugak walaupun mula tu dia malu2 nak pakai. Saya pakai pun dia sengih2...hohhh kalau kena penyakit pelik2 nanti p dok dlm hutan sorang2......sengih2 sgt.... Terus dia pakai bila saya bising2. Bila dah pakai dah tamau buang pulak, smpai p mkn lepas tu pun dia nak pakai topeng jugak....overrrr okeh.

Masalah org kita ni, selagi benda tak isytihar darurat ka apa ka memang semua benda ambil mudah. Kita tak tau apa yg ada dlm kandungan udara kita skarang nih....bahaya ok. Sedangkan dlm paper dlm tv radio hari2 ckp ada ja org meninggal pasal wabak selsema barbie ni, tp masih tak beringat juga. Tak kena tak pa lah....dah kena, kena kuarantin baru nak insap??? hohh terlambat sudah.

Skarang ni pun saya tak berapa suka bwk anak2 ke mana2. Baik dok rumah lepak2 tengok tv. Ke sebab sejak pregnant sama saya agak malas nak berjalan2 saya pun tak pasti, jd duduk di rumah adalah perkara yg terbaik....

Ok, sudah lunch time. Nak berehat sat na...daaaa.
Catatan CJ : Membebel pasal selsema barbie, lupa pulak nak story pasal kandungan saya yg dah masuk 4 bln. Baby dlm keadaan yg baik, dan saya pun bertambah sihat...berat naik setengah kg...he he he...ok la tu....alhamdulillah.....

No comments: