Friday, October 2, 2009

manis melecaihh.......

Pagi tadi saya ada appointmnt kat klinik pr. 9. Pukul 8 saya dah smpai dah. Kena minum ayaq gula....Debar2 dlm hati cam hapa ja....org kata tak best la tak sedap la mcm2 la kan...

Smpai ja klinik, saya terus inform kat nurse yg jaga kaunter tu saya ada appointment nak mnum ayaq gula segala. Nurse tu tanya puasa tak? Saya angguk2 ja...Kata puasa kan, harus la tak larat ckp bnyk2 hehehe alasaaannnn.....Terus dia bagi kad untuk scan ngan suruh ke makmal untuk buat test. Wahhh ini sudah bagus. Tak yah tunggu2...

Smpai ja kat makmal pun rasa kagum sat sebab org tak ramai...mungkn hari Jumaat untuk yg spesel2 kes je kot. Pak aji mak aji banyak la nak buat test untuk g haji....lepas dah scan, kejap lepas tu nama saya pun kena pnggil. Kena buat urine test dulu, lepas tu kena amik darah...Pelik sat sebab sorang pun tak sebut pasal minum ayaq gula. Saya dengan rasa 'menyerah' terus tanya 'kata kena minum ayaq gula, waktu mananya pulak nurse?'. 'ni haaa....kita buat test darah dulu ye'.  Huhhhh ingatkan dah tak payah. 


ni la ayaq gula yg jelita lagi marvelles rasanya....Nurse tu pandang2 time saya nak snap gmbar ayaq gula ni...ada cik jah kesahh....hikss saya buat selamba ja. Saya nak buat kenangan...sepnjang ngandung 3 kali ni first time kena minum ayaq gula hiksss...Sebenarnya ni saya dah minum seteguk tau...kalau tak penuh satu mug tu ok. Mula2 teguk tu rasa 'hmmm sedap gak'....pekat likat melekat2....sejuk2 plak tu. Rasa mcm ubat demam yg kortal tu pun ada....manis2 masam gitu. Dua teguk, saya menghayati lagi rasa ayaq gula tu. Masuk 3 kali teguk saya dah rasa loya hahahaha amikkkk eksen sgt.....

Nurse tu pulak asik keluar masuk keluar masuk bilik tu, dlm pala otak saya dah rasa nak tuang ja belen tu dlm baldi yg ada kat seblah saya he he he. Tp tak jd bila nurse tu masuk balik....saya tanya lagi 'kena abihkan ke?'...dia jwb 'iyeee abiskan ye. wajibbbbbbbbbb'. Ohhhh panjang pulak harkat wajib tu kan...adoi mak aiii. Ada setengah mug lagi nih.  Lepas tu terus saya gagah gak teguk telan, teguk...telan..pehtu teguk2 lagi pehtu telan. Kembang2 tekak idong semua nak ngabihkan satu mug tu. Teguk yg last tu memang hazab sgt dah. Rasa nak keluaq balik ja semua.

Dah sudah teguk yg last tu memang rasa nak mntah sgt. Loya semua cukup. Saya bitau nurse tu 'nurse, dah sudah, ni nak buat apa pulak nih?'...hahahah gila punya bangang soalan...Menyerah la sgt. Ingat terus la boleh jmpa dr ka boleh terus balik ka kan...sekali dia soh dtg balik lagi 2 jam..Hohhh ni yg lemah ni. Time tu baru pkul 830..so lebih kurang 1030 la kena dtg blk.

Saya siap temankan Cik Li mkan dulu...huhuhu temankan ja sebab saya tak boleh mkn lagi. Kena repeat test satgi.  Lepas tu siap boleh tdor dlm keta sekejap sebab kepala pening + mual gila. Nak blik opis cam penat ja pulak nak keluar balik. So tunggu jalah. 

Pkul 10 lebih kurang pegi blik. Terus amik urine ngan amik darah lagi. Cepat ja pulak, tak yah tunggu lama2...Lps siap check darah terus jmpa Dr.   Lain2 semua takde masalah. Yg test darah tu saya malas nak tunggu2 lagi dah. Nurse tu kata ada masalah diorang call. Tadak masalah kalu dok la situ diam2 hik hik hik...berat saya pun naik biasa2 ja....skarang ni dah 65.9kg...harap2 kali ni ngandung smpai 9 bln tak lebih dari 70kg la. Mcm masa Elyn dulu. Seblom Elyn lahir berat saya 68kg saja, sedang elok la tu. Jgn mcm masa Esha....sblom ngandung 49kg, sekali ngandung naik smpai 78kg...lepas tu nak turun punyalah seksa......

Lepas tu terus balik opis...tengahari tadi memang saya pengsan abih....Sebab lmbat mkn, saya dah rasa kelam2 mata nak pitam segala......letih...letihhh...


Catatan CJ : Esok letih nyusun open house pulak....Esok dapor adalah ditutup...hehehehe berderet jmputan nih...semua pun kena pg sebab semua pun yg rapat2....akan diblogkan kemudian.

No comments: